סיפור על בירה ועל מיקרו קופי של הצעות מכר


תוכנית עסקית לאנשי עסקים TASKFORCE

כל מי שמכיר אותי יודע שבירה היא אף פעם לא הבחירה הראשונה שלי, תמיד אעדיף דרינק על בסיס וודקה או ערק. חרף האדישות הכללית שלי לבירה פיתחתי העדפה למותג מסויים, לצורך הסיפור שלנו נקרא לו מותג א'.

סיפור שהיה כך היה

שישי בבוקר לפני כשבועיים, בזמן הקניה השבועית בסופר, ניגשתי למדף בשביל לרכוש שישייה, שיהיה מה להציע לחברים שבאים לבקר.

על המדף כעשרים מותגי בירה, ערב רב של מבצעים, מחירים, שלטים ועוד.

מבט חטוף על מותג א' (הבחירה הראשונה שלי בבירות, זוכרים?) מגלה שהוא עכשיו במבצע - שישייה ב 45 ש"ח ושתי שישיות ב 60 ש"ח.

אני מתלבט שניה ואומר לעצמי – מה לעזאזל יש לי לעשות עם 12 בקבוקי בירה בבית? יעברו 4 שנים עד שהם יגמרו. מעמיס שישיה אחת לעגלה וממשיך בסיבוב בסופר.

ליד קו הקופות אני נתקל במשטח שעליו מסודרות שישיות בירה של המותג היוקרתי ביותר בתחום (לפחות על פי שיקול דעתי הלא מומחה בתחום). שלט גדול ובולט מודיע על מבצע! שישיית בירה ב 30 ש"ח בלבד.

איט מאסט בי מיי לאקי דיי! גם המותג הכי יוקרתי (שירשים את האורחים שלי) וגם מחיר זעום של 30 ש"ח לשישייה – זו הזדמנות שאני כאיש עסקים ממולח חייב לנצל!

בלי לחשוב פעמיים אני מוציא את השישיה של מותג הבירה המועדף עליי מהעגלה ומחליף אותה בשתי שישיות של המותג היוקרתי.

רק כשהגעתי הביתה ופרקתי את הסלים נפל אצלי האסימון לגבי מה שקרה, מה שגרם לי לצחוק גדול וגם לשתף את התובנות והמסקנות כאן.

אז מה היה לנו שם?

  • תכננתי לקנות שישיית בירה של מותג א', המותג המועדף עליי.

  • מול המדף אכן בחרתי במותג א'.

  • לא התפתיתי למבצע הכמות על המותג והחלטתי לוותר על האפשרות להגדיל את הקניה לשתי שישיות ב- 60 ש"ח.

  • 20 דקות לאחר מכן, במעבר אקראי על פני מותג בירה אחר, "קפצתי על ההזדמנות" ורכשתי שתי שישיות בירה של מותג אחר שאני פחות אוהב ב...נכון, אותם 60 ש"ח שבחרתי שלא להוציא רק 20 דקות קודם.

רוצים להתייעץ על A/B Testing במרחב הקמעונאי או על איך לבחון מיקרו קופי? לחצו כאן לתאום שיחת ייעוץ חינם וללא כל התחייבות



5 מסקנות (4 מתוכן חשובות):

  1. נכון שמתמטית אחד ב- 30 זה כמו שניים ב- 60. "צרכנית" זה ממש לא אותו דבר.

  2. מנהלי שיווק / סחר / מכירות – נלחמתם והשגתם תקציב למבצע? תוודאו שהמיקרו קופי, אותה דרך שבה מוצג המבצע ללקוח, עברה גם היא אופטימיזציה. זה יעזור לכם למקסם את יחס העלות - תועלת שלכם משמעותית ואת התוצאות שתניבו.

  3. מבחינתנו A/B Testing היא מתודולוגיה שכבר מזמן לא שייכת רק לעולמות הפרסום הדיגיטלי. אנחנו משתמשים בה ברוב החלטות הסחר, ניהול רצפת המכירה במרחב ה"פיזי" וכמובן בזמן ביצוע מיקרו קופי להצעות ערך ומכר.

  4. לכו לעשות קניות – כל עולמות השיווק, הפרסום והסחר מתנקזים בסוף למרחב הקמעונאי. שם (ורק שם) הלקוח פוגש את הקמפיינים מהטלוויזיה, את עיצוב המוצר, את הרי-טרגטינג, את המתחרים ואת מבצעי המחיר - סיור לימודי קבוע חובה לכל בעל תפקיד בתחום.

  5. גם אנשי פיתוח עסקי ושיווק מנוסים נופלים בפח מידי פעם :)


בהצלחה בעסקים, לחיים!

גיל וייט



רוצים לדעת עוד על A/B Testing במרחב הקמעונאי ובעולם הפיזי? צוות TASKFORCE לרשותכם צרו איתנו קשר או תאמו שיחת ייעוץ חינם וללא כל התחייבות



עוד משימות עסקיות שהשלמנו בהצלחה