מהי פעולת ה- Make or Brake בעסק שלך


בשבוע ממוצע אני פוגש בין 2 ל 10 יזמים ובעלי עסקים שלא הכרתי לפני כן. המשותף לכולם הוא הרצון להקים/להגדיל את העסק, להתפתח, להצליח.

ויש עוד משהו שמשותף לרובם – הימנעות מפעולת ה- Make or Brake.


בכל עסק יש פעולה אחת מהותית שבלעדיה העסק לא יכול להתפתח ולעבור לשלב הבא. פעולה אחת, מאד ספציפית ומוגדרת, שתניע את כל העסק, אני קורא לה פעולת ה- Make or Brake.


פעולת ה- Make or Brake תהיה שונה מעסק לעסק, וגם תשתנה לאורך ציר הזמן של אותו עסק. הפעולה יכולה להיות:

  • להרים טלפון

  • לצאת לשטח

  • להשתתף בכנס

  • להקים דוכן בקניון

  • לנהל נוכחות ברשתות (חברתיות או פיזיות)

  • לכתוב/ לצלם תוכן איכותי

  • לאכוף נהלי עבודה (באלף ואחד נושאים)

  • לנהל ביקורות/ דירוג של יוזרים

  • ועוד ועוד ועוד




מתחבאים מאחורי ערימה של משימות

הרבה פעמים בעלי עסקים ויזמים מחביאים את פעולת ה – Make or Brake שלהם מאחורי ערימה של משימות. היא נותנת להם תירוץ להימנעות מלעשות עכשיו את מה שבאמת צריך לעשות.


התוצאה היא יזם / בעל עסק עמוס מאד שעובד קשה - אבל שבסוף היום לא עושה את הפעולה האחת שבאמת תקדם אותו.

אז מגיע הדשדוש במקום. התסכול. הביקורת (הפנימית והחיצונית) וכל הXיט הזה.


איך יוצאים מהלופ?

מסתכלים באומץ בראי, מזהים את פעולת ה- Make or Brake בעסק ומתחילים לעשות Lean startup style – בלי עיכובים ובלי תירוצים בסגנון "אני מחכה שיסיימו את האתר", "אני חייב לעשות קודם מיתוג מחדש", "לפני שיהיו לי 1,000 לייקים בעמוד אני לא יכול להרים טלפונים", "כשיהיו הכנסות נשכור איש סושייל"...


נסכם ב-4 מילים קצרות: Get ready. Set. DO!

בהצלחה בעסקים

גיל וייט

הפוסט כתוב בלשון זכר לשם הנוחות בלבד. הכתוב מכוון, מטבע הדברים, לשני המינים גם יחד.


עוד משימות עסקיות שהשלמנו בהצלחה
TASKFORCE
פיתוח עסקי מאסטרטגיה לתוצאות

בית אלבה, רחוב עתיר ידע 5 ב', כפר סבא

אזור התעשיה עתיר ידע,  4464325

© 2019 כל הזכויות שמורות TASKFORCE פיתוח עסקי מאסטרטגיה לתוצאות

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now